Alla inlägg under oktober 2012

Av Mila - 31 oktober 2012 14:02

Hejsan :) Idag har jag varit lite småsjuk:( Men hoppas att jag är frisk till på fredag. Det är ju igentligen idag det är halloween men det känns lite konstigt att gå i veckan :/ elr? jag minns första gången jag skulle rida på glimt. då jag inte minns hur man gjorde. Jag menar nu, Nu kan jag ju åka dit och rida utan nån hjälp allt. Jag kan inte sadla än. men kanske på grund av att jag och hilda aldrig rider med sadel :). Jag tänkte lägga upp en bild på mig sj, eventuellt hilda också. Nu har jag hållit på med det här inlägget i 27 minuter :D hehe..... jag har ju förresten en vorstehvalp här hemma, det är han och mig ni kommer få se på bilden när vi är ute i skogen med min pappa och jagar fågel :D / mila  

Av Mila - 30 oktober 2012 14:04

   

// Hilda ♥♥

Av Mila - 30 oktober 2012 11:08

HejHej! Nu är jag hemma. jag åkte hem från hilda igår, hon fick huvudvärk :(. idag ska ingen av oss till stallet. Men det hade varit perfekt att tolka efter glimt idag. Här har det kommit så mycket snö.  Fast det kommer nog smälta bort snart. :/. Igår skulle vi ju se snow white and the huntsman, men han inte alls ngt mycket. Vi ska åka på max och köpa lite mat :D sen ska vi till godisarenan. Jag ska lägga upp en sjukt rolig video som ni får se. oerhört mkt träning ligger i den här Föreställningen. Love it ;) // Mila

Av Mila - 29 oktober 2012 17:29

Hejsan. Nu är jag hemma och har precis ätit ärtsoppa. Idag har jag varit i stallet. Det har varit sviiinkallt idag. 20 - grader. Vi har gjort en ganska ovanlig sak idag. Vi har fått rida birk själva, eller snarare lett varandra med tyglar fast i lädergrimman. Så kan man faktiskt göra. Idag kom två småtjejer dit och ville klappa hästarna. Vi frågade om dom ville rida och svaret blev ju självklart. ska iväg nu så kanske bloggar sen! Hejdååå  ♥

Av Mila - 29 oktober 2012 06:55

Hej bloggen! Idag så far jag till hästarna 8-7 timmar kanske. Jag ska åka efter jag har skrivit färdigt!  Idag ska vi träna frihetsdressyr och jag ska träna på att rida lätt. Kanske att vi rider ut nåt idag. Jag ska leda birk en stund på gården och pyssla lite. Jag har tagit med mig lunch och känner på mig att dethära kommer bli en toppendag!!!! Jag hör nog av mig senare. Tjao tjao    //Mila

Av Mila - 28 oktober 2012 15:00

   

Köpte allt detta på hööks i torsdags. Verkligen en jätte bra affär. Testat allt och det var skitbra :). Nästa gång jag åker dit så blir det nog en ridhjälm och nåra benskydd. kanske ett ryktset också. /Mila

Av Mila - 28 oktober 2012 14:02

  Hejsan! denna blogg ska handla om mig och mina sköthästar Glimt och Bolero. jag heter Mila och samsas med en annan person om båda sköthästarna. Dom är Shettisbrorsor och fuxar båda två. Det är bara glimt som är inriden, så vi går bara på promenader med bolle (boleros smeknamn). Ibland så försöker vi rida in bolero, och det går framåt. Har börjat planera att löshoppa bolero om nån månad eller så. Vi är där och rider och sköter två gånger i veckan ungefär. men nu när det är höstlov så blir det nog lite mer än vanligt. Där dom står finns det inget stall, utan bara en stooor hage med en stor lada mitt i. Jag tycker hästarna mår bättre ute än inne, så det är ju ganska bra.Varför jag ville börja blogga var för att då kan man ju se bakåt vad man har skrivit och lärt sig och sen kan ju andra lära sig också, eftersom det kommer handla om hantering och ridning. Där dom står så står även ägarnas dotters häst, nordsvensken birk, som är såå super goo och snäll. han brukar vi också hålla på med ibland, men vi får inte rida han eftersom han är ganska het om man säger så. Här kommer en bild på gullisarna :)  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Allt är uppochner. Läs presentationen

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg ska min ponny ha (om jag får en alltså ;)
 Grön
 Blå
 Lila
 Rosa

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Horses

Hej som alla vet så älskar jag hästar :9 därför gör jag denna meny avdelning. haha låålll vet inte ens va jag gör men det får väl duga ändå :)

Läs mer om glimt

Min ena skötponny Glimt

Namn: Midgårds Glimt

Typ: Valack

Kategori: Liten B

Ålder: 7 elr 8 tror jag

Övrig fakta: Världens bästa ponny!! Och envisaste hihi<3

 

Läs mer om Bolero

Min andra skötponny Bolero

Namn: Midgårds Bolero

Typ: Valack

Kategori:  maxad A

Ålder: 4

Övrig fakta: Bolero är inte inriden än. Men vi löshoppar han och tränar frihetsdressyr med han. Han kan sitt och Ligg :) Världens bästa ponny<3  

Läs mer om mig ;)

Här har du möjlighet att läsa mer om mig, mina konstiga händelser, saker om  mig, mina intressen och m.m

 


Ovido - Quiz & Flashcards